onsdag 17. september 2008

Mortensrud-saken

Useriøse bloggere og PK-blad har forsøkt å lage en sak av at en mann med utenlandsk opphav ble slått ned lørdag morgen. Selv synes jeg man bør unngå å være ute om natta. Dersom man likevel er ute, bør man holde seg unna alkohol og personer som kan lage bråk. Det vil si gutter og menn mellom 17 og 21 år, i alle fall de som er alkoholpåvirket.

Nå skal man kanskje ikke slå ned folk uten videre, men man stormer heller ikke ut til folk som viser fingeren. Og skal man handle i selvforsvar, bør man være minst dobbelt så sterk og væpna som den man skal slå ned. Bortsett fra at dette var et oppgjør mellom en kurder og noen etnisk norske, er det helt absurd å kalle dette rasistisk vold. Å vise fingeren er da ikke noe rasistisk tegn, hadde de derimot gjort Hitler-hilsen ville det kanskje vært noe annet. Faktisk tyder alt på selvforsvar da den voldelige kurderen gikk til angrep på de 7 forsvarsløse tenåringene.

Så her har jeg altså fått stadfestet det jeg alltid har trodd. Skal man unngå bråk, så gjør følgende (1) ikke vis fingeren til noen, definitivt ikke til hissige kurdere, (2) ikke slå ned noen selv om det opplagt er selvforsvar som her.

Kurdere har et særlig ansvar for å unngå fulle ungdommer som kan lage bråk og de har et særlig ansvar for ikke å gå til angrep på folk som viser fingeren. Kurdere bør altså ikke oppfordrer til vold på denne måten, særlig ikke på en Shell-stasjon midt på natt.

Kurderen har kort sagt seg selv å takke, men jeg håper at både kurdere og andre med snuskete utseende kan lære av mine grunnleggende teser når det gjelder å være forsiktig om natten.

Jeg vil derfor oppfordre det kurdiske miljøet i Norge til å ta avstand fra å være ute om natten, jeg vil særlig oppfordre dem til å holde avstand fra Shell-stasjoner der Romeriks-ungdom med tildekte bilskilter ofte stopper for å slå lens.


Bildet: Eksempel på voldelige kurdere som ikke bør være ute om natten

Ingen kommentarer: